Wybór anteny do cb radia

Praca jako przedstawiciel handlowy wiąże się z częstymi wyjazdami. Wcześniej pracowałam tylko za biurkiem, była to dla mnie całkowita odmiana. Lubię jeździć samochodem, dlatego cieszyłam się z awansu. Każdy kierowca jednak wie, że trudno jest poruszać się po polskich drogach bez radia cb. Wiedziałam zatem, że powinnam się w takie zaopatrzyć.

Antena radia CB – możliwości montażu

polecana antena cb radiaAntena odpowiada za odbiór sygnału, zatem nie oszukujmy się jest najważniejszym elementem radia cb. Z tego co udało mi się wyczytać im dłuższa antena tym ma większy zasięg odbioru. W sklepach dostępne są takie o długości trzydziestu centymetrów, a także te o długości dwóch metrów, jednak nie wyobrażam sobie jeździć z tak długą anteną na dachu. Zwyczajnie bałabym się, że o coś nią zahaczę. Jednak jak podawał producent antena o długości 30 cm ma zasięg tylko do 2 km, zaś 2 metrowa może mieć zasięg nawet do 20 km. Zdecydowałam się zatem na coś pośredniego wybierając antenę o długości jednego metra. Tego typu antena cechuje się zasięgiem do 10 kilometrów myślę zatem, że to niezły wynik. Jednak sama długość anteny to nie wszystko, liczy się także jej mocowanie. W sklepach otrzymamy anteny mocowane na miejsce anteny radiowej, a także takie przyczepiane na relingi do dachu. Z pewnością takie rozwiązania, w dużym stopniu ograniczają możliwość zgubienia anteny. Jednak mamy jeszcze jedno prostsze rozwiązanie, a mianowicie anteny mocowane na stopy magnetyczne. Plusem jest z pewnością łatwość demontażu, szybko antenę możemy schować, nie kusząc złodziei, a także ponownie ją zamontować. Oczywiście zapytałam o pomoc znawcę tematu i polecana antena cb radia, którą kupiłam montowana jest na magnes.

Myślę, że jest to dobry wybór, radio bardzo dobrze sprawuje się podczas jazdy, dzwięk jest wyraźny, nie ma szumów, a antena nie gubi sygnału. Cieszę się, że zdecydowałam się na zakup radia cb, albowiem zawsze jestem na bieżąco i nie raz udało mi się uniknąć sporego korka, przez który z pewnością spóźniłabym się na spotkanie z klientem.